Kordaat

Categorieën Reviews

Enige tijd geleden kwam Lidl met een nieuw huismerkbiertje. Kordaat. En ze waren niet te beroerd om er een flinke zak marketinggeld tegenaan te gooien. Een goede reclamespot. Tv-programma’s sponsoren. Manshoge posters in bushokjes en reclamezuilen.

Slim om niet meteen te vermelden dat het om een Lidl huismerk ging. Maar pas toen de naam geland was en het bier in de winkels lag werd bekend dat het om een pils van de Duitse supermarkt was.

Kordaat pilsener inschenken

Ik ben onlangs langs de Lidl gereden om eens een kratje te kopen. En ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Goed gekoeld is het een prima te drinken gerstenat. Niet te uitgesproken. Geen overduidelijk herkenbare smaak. Maar gewoon lekker, licht, fris, dorstlessend. Met de prijs van € 6,49 in het achterhoofd is het gewoon een erg goed biertje. Waarom zou je ruim € 15,- voor een krat Grolsch of Heineken betalen als je voor minder dan de helft een prima pilsje kunt kopen?

Of het echt een verkooptopper gaat worden weet ik niet, Misschien als men zich als A-merk weet te profileren. Misschien moet men het concept uitbreiden naar de Horeca? Kordaat van de tap in de kroeg of voetbalkantine? Waarom niet?

Ik weet wel. Vanaf nu zul je met enig regelmaat een paar flesjes Kordaat in mijn koelkast treffen.

Deel dit blogartikel op Social Media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *